Over VBK

Auteurs verbinden met lezers, daar zetten we ons zich iedere dag voor in. Ons doel: zoveel mogelijk lezers verrijken met het mooie werk van onze auteurs.

Meer dan 7300 auteurs vertegenwoordigen we. We creëren een podium in Nederland voor buitenlandse auteurs als Jeff Kinney, Jamie Oliver, Nicci French, Dan Brown en Haruki Murakami. Onze ‘eigen’ Herman Koch, Simone van der Vlugt, Geert Mak, Esther Verhoef, Adriaan van Dis en vele anderen begeleiden we bij het maken van hun teksten en de marketing ervan. Ook helpen we hen bij de verkoop van vertaal-, film-, tv- en theaterrechten van hun werk in binnen- en buitenland.

Hoofdkantoor VBK

Wij zijn een groep van fictie- en non-fictie-uitgeverijen. Samen zijn we marktleider in de algemene boekenmarkt. Van literatuur tot kinderboeken en van filosofie tot food: noem een onderwerp en we hebben er een (e)boek of tijdschrift over.

We zijn ondernemend en innovatief. De uitgeefwereld verandert en we worden blij van alle mogelijkheden die dat biedt.

  • Meer dan ooit denken we vanuit de lezer. We werken samen met (online) retailers, richten communities op (o.a. InspirerendLeven.nl, Filosofie.nl en De Club van Echte Lezers), proberen lezers niet alleen met boeken maar ook met andere producten en diensten te verrijken (zoals een workshop voor de lezers van Filosofie Magazine) en maken woordenboek-apps voor op de mobiel.
  • Niet alleen met traditionele pr, maar ook met online marketing en originele marketingacties zetten we ons in om aandacht voor onze producten te genereren. We maken podcasts, bedenken socialmediacampagnes, organiseren covermodelwedstrijden en maken boeken met populaire accounts op social media, zoals Fajah Lourens, Monica Geuze, Annegien Schilling en Marjolein Dubbers.
  • We ondersteunen zakelijke klanten met onze producten en diensten: maken cadeauboeken (op maat) voor hun klanten of personeel, bemiddelen voor onze auteurs als sprekers op hun bijeenkomsten over welk onderwerp dan ook, werken samen met bedrijven om klanten aan te trekken of behouden (bijvoorbeeld met Vodafone, die hun nieuwe klanten een maand gratis Bookchoice aanbiedt) en leveren onze content voor hun marketingdoeleinden (zoals onze recepten, die in het sponsored magazine van DEEN supermarkten verschijnen).

Daarnaast gebruiken we data om waardevolle klantrelaties op te bouwen, investeren in abonnementsmodellen en kijken over de grens om het speelveld van onze auteurs te vergroten.