Bent u enthousiast geworden?

Neem dan contact met ons op. We vertellen u graag meer over de mogelijkheden en denken mee met passende titels of thema’s.
Charlotte Kalshoven
Productmanager B2B

ckalshoven@vbku.nl 06 - 27 325 074

Marketingacties

Een gratis boek(je) bij aankoop van uw product! Daar vallen veel consumenten als een blok voor. Welke boeken zijn er nou beter geschikt voor uw marketingacties dan de bestsellers van VBK? Desgewenst in een nieuw jasje, dat uitstekend past bij uw bedrijf en marketingactie.

Een gratis product als giveaway kan uw merk of bedrijf op een leuke manier onder de aandacht brengen en consumenten overtuigen tot een aankoop. Een boek(je) leent zich hier perfect voor. Het is namelijk bij uitstek een product waar mensen een hoge consumentenwaarde aan geven en voor een langere tijd gebruiken. Mocht diegene het boek hebben uitgelezen, dan zullen ze deze eerder uitlenen of weggeven aan bekenden dan dat deze weggegooid wordt, waardoor het boek in omloop blijft.

Maar welke titel of auteur past het beste bij uw merk of bedrijf?

Bij een weggeefactie is het belangrijk dat het boek en thema past bij uw merk en de marketingactie. Ook het geefmoment kan hierin een belangrijke rol spelen. Denk bijvoorbeeld aan een reisinspiratieboek voor aanvang van de zomervakantie, een boek over gezondheid rond nieuwjaar of een seizoensgebonden kookboek tijdens de feestdagen. Daarnaast worden veel van onze boeken geschreven door bekende Nederlandse auteurs, die het vaak leuk vinden om mee te werken aan uw marketingactie, zoals door het herschrijven van het voorwoord of door een signeersessie te houden op een verkooppunt.

Een voorbeeld van een marketingactie in een nieuw jasje. Links staat de reguliere, blauwe editie van Bucketlist eropuit in Nederland. Vanaf deze editie wijst een pijltje naar de aangepaste, zonnige editie op rechts, met een gele rug, andere afbeeldingen en een zonnebril-icoontje op het omslag.

Nieuw jasje

De boeken die we uitgeven kunnen we desgewenst voor uw marketingactie aanpassen. Eerdere klanten hebben bijvoorbeeld hun logo toegevoegd aan het omslag, de kleurstelling van het omslag gewijzigd of het voorwoord herschreven. Naast de vormgeving en de inhoud van het boek kunnen we ook de specificaties naar uw wens aanpassen. Denk hierbij aan het wijzigen van het aantal pagina’s of het binden als een paperback in plaats van een hardcover.