Benieuwd naar de mogelijkheden of verder informeren naar de voorwaarden? Neem dan contact met ons op!
Een exclusieve uitgave voor en door delicious. met brede marktpotentie
Vaste VBK-partner delicious. werft abonnees voor hun food magazine met de kookboeken van Kosmos Uitgevers. Charlotte Kalshoven – New Business & Partnerships – en redacteur Lisette Drent van Kosmos ontwikkelen samen met de redactie van delicious. een branded kookboek als werfpremie, waarin de recepten van kookboekenauteur en foodstyliste Janneke Philippi centraal staan.
Limited edition
delicious.’ Weekend is een kookboek met 50 voor-, 50 hoofd- en 50 nagerechten waarmee de thuiskok zelf menu’s samen kan stellen. Een dusdanig sterk concept dat Kosmos Uitgevers het ook in de algemene markt wilde uitbrengen. Als USP voor hun eigen verkoopkanaal én om zich te onderscheiden van de editie voor de algemene markt koos delicious. voor een eigen limited edition met een unieke open gebonden rug.
Benieuwd naar de inhoud? Neem dan hier een kijkje!
Exclusieve aanbiedingsperiode
Deze limited edition werd door delicious. exclusief ingezet als cadeau bij het afsluiten van een abonnement in november en december 2024. De reguliere boekhandelseditie verscheen in januari 2025. delicious. claimde hiermee een exclusieve aanbiedingsperiode voor hun eigen volgers in de cadeauperiode. Daarna bood het salesteam van VBK de titel aan bij de (online) boekhandels, groothandels en andere relevante verkoopkanalen.
Het boek is een doorslaand succes in de boekhandel – twee maanden na verschijnen zette Kosmos Uitgevers een herdruk in van de reguliere uitgave.
“De samenwerking met VBK verliep perfect. Dankzij hun expertise in boekproducties en onze kennis van het delicious.merk & culinaire content, hebben we samen een uitgave gerealiseerd die perfect aansluit bij onze doelgroep. Het kookboek delicious. WEEKEND laat zien wat er mogelijk is wanneer uitgeefkracht en merkbeleving van 2 uitgeefbedrijven samenkomen. Samen met VBK hebben we een culinaire uitgave ontwikkeld met een lange adem. Zowel op inhoud als in marktpotentie…en de eerste resultaten bevestigen dat zeker!”
Arjan van Rijn, marketingmanager Roularta Media | delicious.
Zelf een boek in opdracht?
Onze boeken in opdracht worden gemaakt in samenwerking met sterke merken die eigen content beschikbaar hebben of goede content kunnen ontwikkelen en een mooi eigen afzetkanaal bezitten zoals een webshop of een groot vaste klantenbestand. Hierdoor kunnen we door o.a. een minimumoplage en -afname garanderen dat het boek en de samenwerking een succes wordt. Vanuit VBK bieden wij redactie- en ontwerpmogelijkheden, het drukken en distribueren van de boeken en ondersteuning in de marketing en verkoop voor de algemene markt als dat gewenst is.