Een frisse blik op uw verhaal

Gesprekspartner

Mensen met hart voor hun zaak lopen vaak tegen hetzelfde probleem aan: ze kunnen niet meer objectief naar hun eigen bedrijf kijken. Dan is het prettig dat een extern iemand, mét de juiste kennis, met u van gedachten wisselt. Zo kunnen we meedenken over een oplossing voor een probleem of u helpen uw propositie helder te verwoorden.

Profileren als kennisorganisatie

Een goed voorbeeld is de samenwerking met Doxis, leverancier van slimme oplossingen en diensten voor informatiemanagement. Zij wilden graag een boekje waarin op begrijpelijke wijze wordt uitgelegd wat de maatschappelijke gevolgen zijn van de steeds verdergaande digitalisering. Wat betekent dat voor privacy? Voor gedeelde verantwoordelijkheid en werkgelegenheid? Enkele filosofen die voor Filosofie magazine schrijven, gingen in gesprek met sleutelfiguren in de organisatie. Op basis van die interviews hebben ze een boekje gemaakt, waarmee Doxis zich nu uitstekend kan profileren als kennisorganisatie.

Storytelling

Voor Twynstra Gudde heeft VBK Philosophy bites georganiseerd. Dit organisatiebureau was op zoek naar zijn eigen verhaal. Een team van VBK-filosofen en journalisten organiseerde korte sessies met medewerkers. Zo kwamen ze erachter wat de adviseurs nu écht belangrijk vinden en waarom ze graag voor Twynstra Gudde werken. Het bureau vond die informatie heel waardevol en gebruikt het als basis voor zijn propositie.

Wat is uw verhaal?

Onze journalisten en filosofen beschikken over de juiste kennis en interviewtechnieken om als geen ander uw verhaal boven water te krijgen. Laat u verrassen en ga met ons in gesprek.

Onze andere cases